Konkurs BLISKO, czyli BIBLIOTEKA, LOKALNOŚĆ, INICJATYWY, SPOŁECZNOŚĆ, KOOPERACJA I ODDOLNOŚĆ, to program dotacyjny w ramach Narodowego Programu Rozwoju Czytelnictwa 2.0, którego operatorem jest Narodowe Centrum Kultury. To szansa na zdobycie nawet 140 tys. złotych dotacji dla bibliotek, które zrealizują projekty przyczyniające się do rozwoju aktywnego czytelnictwa a zarazem jednoczące społeczność lokalną.

Chcesz wziąć udział w programie? Możemy Ci pomóc!

Pomożemy Ci przeprowadzić diagnozę potrzeb lokalnej społeczności

Dzięki szkoleniom bibliotekarze poznają techniki badania potrzeb, analizowania danych badawczych i wyciągania wniosków. Możemy też sami przeprowadzić diagnozę Twojej społeczności.

Przeszkolimy Ciebie i Twoich współpracowników

Z nami zdobędziesz wiedzę w zakresie skutecznego komunikowania się, budowania partnerstw i organizowania w bibliotekach wydarzeń, które będą odpowiadać zainteresowaniom mieszkańców.

Pomożemy Ci zorganizować wizytę studyjną

Od wielu lat współpracujemy z instytucjami, które realizują projekt w ramach poprzednich edycji programu BLISKO. Możemy wskazać Ci miejsca, które warto odwiedzić i pomóc z całą wyjazdową logistyką!

Przygotujemy z Tobą projekty edukacyjno-animacyjne

Wspólnie z bibliotekami i instytucjami kultury stworzyliśmy już setki gier. Twoja może być następna! Od projektu aż do premiery, pomagamy w kompleksowym tworzeniu edukacyjnych gier mobilnych i tradycyjnych.

Sprawdzimy Twój wniosek zanim go wyślesz

Skorzystaj z indywidualnych konsultacji z naszymi ekspertami! Podczas konsultacji koncentrujemy się na praktycznych zagadnieniach, które pomogą w napisaniu celnej aplikacji, dostosowanej do wymogów konkursu BLISKO.

Podczas poprzednich edycji programu współpracowaliśmy z ponad 100 instytucjami w całej Polsce!

Byliśmy we wszystkich województwach! W bibliotekach gminnych, powiatowych i miejskich. Przeprowadziliśmy kilkaset szkoleń, kilkadziesiąt warsztatów, stworzyliśmy niepowtarzalne gry mobilne i wielkoformatowe.

To konkretnie:

bibliotek
0
szkoleń
0
godzin szkoleniowych
0
uczestników szkoleń
0

Współpracujemy z:

Przeczytaj relacje:

Zobacz relacje z działań bibliotek w Bojszowach, Kwidzynie, Raciborzu i Czarni

Sprawdź, jak wyglądały projekty w Białobrzeskim Centrum Kultury Białe Brzegi, w Koninie, Nowej Sarzynie i Konstantynowie

Poznaj gry mobilne realizowane w takich miejscowościach, jak Turek, Polkowice, Kwidzyn, Puck

Dowiedz się, jak przeprowadzić rozpoznanie potrzeb lokalnej społeczności na przykładach diagnozy z Myślenic i Siemianowic Śląskich

Chcesz dowiedzieć się, jaki pomysł na projekt mamy dla Ciebie?
Skontaktuj się z nami!

(https://goodculture.pl/polityka-prywatnosci/).

Zacznij od diagnozy

Aby działania edukacyjno-animacyjne były skuteczne, powinna poprzedzić je skrupulatna diagnoza potrzeb lokalnej społeczności. Warto wiedzieć, czego oczekują Twoi odbiorcy, w jakich wydarzeniach chcieliby wziąć udział. Dzięki temu upewnisz się, że Twoje działania mają sens i rzeczywiście przyczynią się do budowania relacji wśród całej lokalnej społeczności. 

Możesz skorzystać ze szkoleń, dzięki którym dowiesz się, jak przeprowadzić diagnozę:

Diagnoza potrzeb lokalnej społeczności jako podstawa dobrego projektu. Źródła danych i techniki badawcze

Współpraca z otoczeniem lokalnym przy realizacji projektów kulturalnych

Mapowanie otoczenia jako forma diagnozy publiczności i partnerów instytucji kultury

Szkolenia i warsztaty dla Ciebie i Twoich odbiorców

Chcesz przeszkolić pracowników swojej biblioteki, partnerów projektu albo przeprowadzić warsztaty dla swoich odbiorców? Mamy dla Ciebie propozycje różnych szkoleń i warsztatów związanych z tematami komunikacji i pracy zespołowej, dostępności oraz czytelnictwa dzieci, młodzieży, dorosłych i seniorów. 

Kreatywny zespół – nieszablonowe pomysły i twórcze rozwiązywanie problemów w bibliotece

Biblioteka jako centrum i przestrzeń lokalnego życia kulturalnego

Praca z osobami ZE SZCZEGÓLNYMI POTRZEBAMI: dostępność stron internetowych i aplikacji mobilnych, czytaki, audiodeskrypcja

Praca z DZIEĆMI: Poczytanki sensoryczne, biblioterapia, książki dla chłopców

Praca z MŁODZIEŻĄ: VR, Cyberpunk, komiksy, pokolenie Alfa, Young Adult

Praca z SENIORAMI: Biblioterapia, neurobik, historia regionalna, oferta kulturalna dla seniorów

Projekty edukacyjno-animacyjne z wykorzystaniem gier

Gamifikację, czyli przełożenie literatury lub historii w formę gry można wykorzystać na dwa sposoby. Po pierwsze – jako podniesienie kompetencji pracowników i partnerów. Ale także jako formę aktywizacji lokalnej społeczności! Warsztaty zakończone wspólną rozgrywką na pewno przyciągną mnóstwo młodych ludzi i staną się niezapomnianym wydarzeniem!

Warsztaty projektowania mobilnych gier terenowych

Nie tylko nastolatki, ale również dorośli kochają gry i smartfony. Ideą warsztatów jest udział wszystkich uczestników w kreatywnym procesie powstawania gry: od stworzenia scenariusza, przez projektowanie, aż po premierę.

Dzięki warsztatom uczestnicy m.in.:

  • dowiedzą się, czym jest grywalizacja i poznają fińską platformę ActionTrack,
  • nauczą się, jak stworzyć angażującą fabułę i projektować mobilne gry terenowe,
  • poznają regionalną historię przez zabawę i zacieśnią więź z lokalną społecznością,
  • rozwiną umiejętności pracy zespołowej.

Zobacz gry wielkoformatowe zrealizowane w ramach programu BLISKO!

Ze sztandarem po Kutnie

Organizator: Miejska i Powiatowa Biblioteka Publiczna w Kutnie
Data realizacji: 09.11.2023

Celem gry jest popularyzacja wiedzy na temat 37. pułku piechoty Ziemi Łęczyckiej im. księcia Józefa Poniatowskiego w aktywizujący odbiorców sposób. Fabuła gry jest inspirowana wydarzeniem historycznym, jakim było przybycie pułku do Kutna 28 kwietnia 1921 roku na stałe zakwaterowanie.

Kryminalne zagadki Nowego Warpna

Organizator: Gminna Biblioteka Publiczna w Nowym Warpnie
Data realizacji: 04.11.2023

Gracze rozwiązują sprawy kryminalne, które w ostatnim czasie wstrząsnęły Nowym Warpnem… W tym celu odwiedzają różne miejsca, w których mogą otrzymać dowody niezbędne do odnalezienia sprawcy i kierującego nim motywu. Zwycięża gracz, który jako pierwszy uzbiera komplet dowodów! 

Tradycyjne gry: planszowe, karciane, puzzle

Szukasz pomysłu na ponadczasowy projekt do programów dotacyjnych? Gra historyczna w formie drukowanych kart, puzzli lub wielkoformatowej planszy to coś, co zostanie w Twojej instytucji na długo po zakończeniu realizacji! Przyciągnie dzieci i młodzież z całymi rodzinami, a obok dobrej zabawy będzie także nauką, którą wszyscy zapamiętają. Dlaczego? Bo będą zaangażowani w jej odkrywanie. Szczególnie, jeśli uzupełnimy grę o wartościowe, edukacyjne warsztaty.

Piszesz wniosek, ale potrzebujesz dodatkowych informacji, pomocy, podpowiedzi?

Wypełnij formularz. Odezwiemy się do Ciebie najszybciej, jak będzie to możliwe!
(https://goodculture.pl/polityka-prywatnosci/).

Strona ma charakter informacyjny. Fundacja Good Culture nie jest operatorem konkursu „BLISKO 2023”. Operatorem konkursu jest Narodowe Centrum Kultury. Oficjalne informacje o programie znajdują się na stronie: nck.pl.