BLISKO 2024 – szkolenia, warsztaty, gry
Konkurs BLISKO, czyli BIBLIOTEKA, LOKALNOŚĆ, INICJATYWY, SPOŁECZNOŚĆ, KOOPERACJA I ODDOLNOŚĆ, to program dotacyjny w ramach Narodowego Programu Rozwoju Czytelnictwa 2.0, którego operatorem jest Narodowe Centrum Kultury. To szansa na zdobycie nawet 140 tys. złotych dotacji dla bibliotek, które zrealizują projekty przyczyniające się do rozwoju aktywnego czytelnictwa a zarazem jednoczące społeczność lokalną.
Chcesz wziąć udział w programie? Możemy Ci pomóc!
Pomożemy Ci przeprowadzić diagnozę potrzeb lokalnej społeczności
Dzięki szkoleniom bibliotekarze poznają techniki badania potrzeb, analizowania danych badawczych i wyciągania wniosków. Możemy też sami przeprowadzić diagnozę Twojej społeczności.
Przeszkolimy Ciebie i Twoich współpracowników
Z nami zdobędziesz wiedzę w zakresie skutecznego komunikowania się, budowania partnerstw i organizowania w bibliotekach wydarzeń, które będą odpowiadać zainteresowaniom mieszkańców.
Pomożemy Ci zorganizować wizytę studyjną
Od wielu lat współpracujemy z instytucjami, które realizują projekt w ramach poprzednich edycji programu BLISKO. Możemy wskazać Ci miejsca, które warto odwiedzić i pomóc z całą wyjazdową logistyką!
Przygotujemy z Tobą projekty edukacyjno-animacyjne
Wspólnie z bibliotekami i instytucjami kultury stworzyliśmy już setki gier. Twoja może być następna! Od projektu aż do premiery, pomagamy w kompleksowym tworzeniu edukacyjnych gier mobilnych i tradycyjnych.
Sprawdzimy Twój wniosek zanim go wyślesz
Skorzystaj z indywidualnych konsultacji z naszymi ekspertami! Podczas konsultacji koncentrujemy się na praktycznych zagadnieniach, które pomogą w napisaniu celnej aplikacji, dostosowanej do wymogów konkursu BLISKO.
Podczas poprzednich edycji programu współpracowaliśmy z ponad 100 instytucjami w całej Polsce!
Byliśmy we wszystkich województwach! W bibliotekach gminnych, powiatowych i miejskich. Przeprowadziliśmy kilkaset szkoleń, kilkadziesiąt warsztatów, stworzyliśmy niepowtarzalne gry mobilne i wielkoformatowe.
To konkretnie:
Współpracujemy z:
Przeczytaj relacje:
Sprawdź, jak wyglądały projekty w Białobrzeskim Centrum Kultury Białe Brzegi, w Koninie, Nowej Sarzynie i Konstantynowie
Poznaj gry mobilne realizowane w takich miejscowościach, jak Turek, Polkowice, Kwidzyn, Puck
Dowiedz się, jak przeprowadzić rozpoznanie potrzeb lokalnej społeczności na przykładach diagnozy z Myślenic i Siemianowic Śląskich
Chcesz dowiedzieć się, jaki pomysł na projekt mamy dla Ciebie?
Skontaktuj się z nami!
Skontaktuj się z nami!
Zacznij od diagnozy
Aby działania edukacyjno-animacyjne były skuteczne, powinna poprzedzić je skrupulatna diagnoza potrzeb lokalnej społeczności. Warto wiedzieć, czego oczekują Twoi odbiorcy, w jakich wydarzeniach chcieliby wziąć udział. Dzięki temu upewnisz się, że Twoje działania mają sens i rzeczywiście przyczynią się do budowania relacji wśród całej lokalnej społeczności.
Możesz skorzystać ze szkoleń, dzięki którym dowiesz się, jak przeprowadzić diagnozę:
Szkolenia i warsztaty dla Ciebie i Twoich odbiorców
Chcesz przeszkolić pracowników swojej biblioteki, partnerów projektu albo przeprowadzić warsztaty dla swoich odbiorców? Mamy dla Ciebie propozycje różnych szkoleń i warsztatów związanych z tematami komunikacji i pracy zespołowej, dostępności oraz czytelnictwa dzieci, młodzieży, dorosłych i seniorów.
Projekty edukacyjno-animacyjne z wykorzystaniem gier
Gamifikację, czyli przełożenie literatury lub historii w formę gry można wykorzystać na dwa sposoby. Po pierwsze – jako podniesienie kompetencji pracowników i partnerów. Ale także jako formę aktywizacji lokalnej społeczności! Warsztaty zakończone wspólną rozgrywką na pewno przyciągną mnóstwo młodych ludzi i staną się niezapomnianym wydarzeniem!
Warsztaty projektowania mobilnych gier terenowych
Nie tylko nastolatki, ale również dorośli kochają gry i smartfony. Ideą warsztatów jest udział wszystkich uczestników w kreatywnym procesie powstawania gry: od stworzenia scenariusza, przez projektowanie, aż po premierę.
Dzięki warsztatom uczestnicy m.in.:
- dowiedzą się, czym jest grywalizacja i poznają fińską platformę ActionTrack,
- nauczą się, jak stworzyć angażującą fabułę i projektować mobilne gry terenowe,
- poznają regionalną historię przez zabawę i zacieśnią więź z lokalną społecznością,
- rozwiną umiejętności pracy zespołowej.
Zobacz gry wielkoformatowe zrealizowane w ramach programu BLISKO!
Ze sztandarem po Kutnie
Organizator: Miejska i Powiatowa Biblioteka Publiczna w Kutnie
Data realizacji: 09.11.2023
Celem gry jest popularyzacja wiedzy na temat 37. pułku piechoty Ziemi Łęczyckiej im. księcia Józefa Poniatowskiego w aktywizujący odbiorców sposób. Fabuła gry jest inspirowana wydarzeniem historycznym, jakim było przybycie pułku do Kutna 28 kwietnia 1921 roku na stałe zakwaterowanie.
Kryminalne zagadki Nowego Warpna
Organizator: Gminna Biblioteka Publiczna w Nowym Warpnie
Data realizacji: 04.11.2023
Gracze rozwiązują sprawy kryminalne, które w ostatnim czasie wstrząsnęły Nowym Warpnem… W tym celu odwiedzają różne miejsca, w których mogą otrzymać dowody niezbędne do odnalezienia sprawcy i kierującego nim motywu. Zwycięża gracz, który jako pierwszy uzbiera komplet dowodów!
Tradycyjne gry: planszowe, karciane, puzzle
Szukasz pomysłu na ponadczasowy projekt do programów dotacyjnych? Gra historyczna w formie drukowanych kart, puzzli lub wielkoformatowej planszy to coś, co zostanie w Twojej instytucji na długo po zakończeniu realizacji! Przyciągnie dzieci i młodzież z całymi rodzinami, a obok dobrej zabawy będzie także nauką, którą wszyscy zapamiętają. Dlaczego? Bo będą zaangażowani w jej odkrywanie. Szczególnie, jeśli uzupełnimy grę o wartościowe, edukacyjne warsztaty.
Piszesz wniosek, ale potrzebujesz dodatkowych informacji, pomocy, podpowiedzi?
Strona ma charakter informacyjny. Fundacja Good Culture nie jest operatorem konkursu „BLISKO 2023”. Operatorem konkursu jest Narodowe Centrum Kultury. Oficjalne informacje o programie znajdują się na stronie: nck.pl.